Accidental Damage

 

A comprehensive accidental damage protection plan that provides complete peace of mind from Liquid damage, Physical damage, and Cracked screens.

 

Definition of Accidental Damage: -

“Accidental Damage” means physical damage, breakage, or failure of your Covered Equipment due to an unforeseen and unintentional event occurring either due to handling (e.g., dropping the Covered Equipment or through liquid contact). The damage must affect the functionality of your Covered Equipment, which includes cracks in the display screen that affect the visibility of the display.

 

What is Covered?

All Electronic gadgets except accessories & Printers.

Accidental damage, Liquid damage, and cracked screen.

One incident of repair in one year and two incidents of repair in 2 years.

 

Terms and Conditions: -

  • 10% or AED 100 whichever is higher, of the original product value to be paid by customer towards the service charge for facilitating each instance of repair.
  • If the Product is irreparable E-Guard will bear the cost of replacing the product with either the similar product or by providing Credit voucher of equivalent amount to the customer.
  1. If the product is irreparable and needs to be replaced or provide credit voucher within the 1st year from the date of purchase the customer will have to pay 10% of the product value in addition to the service charge for repair handling mentioned above.
  2. If the product is irreparable and needs to be replaced or provides a credit voucher after the 1st year from the date of purchase the customer will have to pay 20% of the product value in addition to the service charge for repair handling mentioned above.
  • In the event of replacement under 2a and 2b E-Guard will be cancelled after issuing the Replacement /Credit voucher.
  • This plan covers your product within UAE and outside of UAE.
  1. In case of claims inside the UAE, customers will be required to visit nearest Ecity store along with the Original Invoice.
  2. In case of claims outside UAE, customers will be required to visit the authorized service center of the brand in their home country. Customer will be required to share the Authorized service center diagnostic report, quotation for the repair and declaration form with Ecity and Email to support@ecityuae.ae or WhatsApp on +971543097466.
  3. Ecity will review and if found to be eligible for the claim under accidental damage protection plan, the amount of repair will be paid back to customer after the deduction of service charge- refer point 1. In case of beyond economical repair the Purchased value of the product will be paid back to customer after the deduction of service and depreciation charge- refer point1, 2a, 2b and 3.
  • Customer must make a declaration for the cause of damage. This is to verify if the unit qualifies for accidental damage protection claim.
  • The decision will be made in accordance with the diagnostic report shared from the Authorized service center and the cause of the damage mentioned by the customer in the declaration form.
  • The final decision for the unit to qualify for the Accidental Damage Protection plan will be at the discretion of E-City.
  • Data backup to be taken by the customer before submitting the device which is related to Data storage.
  • The unit will be repaired within a maximum of fourteen business days (Subject to spare parts availability)
  • Find My iPhone to be deactivated from the device as applicable for the repair work to be completed within the time of fourteen business days (Subject to spare parts availability)
  • In case of unit to be shipped to UAE to claim Accidental damage/Extended warranty, the shipping charge from Customer’s home country to UAE must be borne by the Customer.
  • Declaration of physical and liquid damage to be done within 3 working days of such event happening.
  • E-City Guard cannot be transferred to another owner. It will always be with 1st owner who has purchased it.
  • Contact details of the customer i.e. Name, contact number and email address is compulsory on invoice to entertain claims.

 

ضمان إي سيتي– راحة البال
(الضرر العرضي و الضمان الممتد)

الضرر العرضي

خطة شاملة للحماية من الأضرار العرضية توفر راحة البال الكاملة من الأضرار الناجمة عن السوائل والأضرار المادية والشاشات المتشققة.

تعريف الأضرار العرضية: -

"الأضرار العرضية" تعني الأضرار المادية أو الكسر أو فشل المعدات المغطاة بسبب حدث غير متوقع وغير مقصود يحدث إما بسبب التعامل (على سبيل المثال، إسقاط المعدات المغطاة أو من خلال ملامسة السائل). يجب أن يؤثر الضرر على وظائف المعدات المغطاة، والتي تشمل الشقوق في شاشة العرض التي تؤثر على رؤية الشاشة.

ما الذي يتم تغطيته؟

جميع الأجهزة الإلكترونية باستثناء الملحقات والطابعات.

التلف العرضي، والتلف الناتج عن السوائل، والشاشة المتشققة.

حادثة إصلاح واحدة في عام واحد وحادثتان للإصلاح في عامين.

الشروط والأحكام:

  1. يجب على العميل للقيام بسداد 10 % أو 100 درهم إماراتي أيهما أعلى من قيمة المنتج الأصلية مقابل رسوم الخدمة لتسهيل كل حالة إصلاح.
  2. إذا كان المنتج غير قابل للإصلاح، تتحمل ضمان إي تكلفة استبدال المنتج بمنتج مماثل أو عن طريق تقديم قسيمة ائتمان بقيمة مكافئة للعميل.
  3. إذا كان المنتج غير قابل للإصلاح ويحتاج إلى استبداله أو تقديم قسيمة ائتمانية خلال السنة الأولى من تاريخ الشراء، فسيتعين على العميل دفع 10% من قيمة المنتج بالإضافة إلى رسوم الخدمة لإصلاح المنتج المذكورة أعلاه.
  4. إذا كان المنتج غير قابل للإصلاح ويحتاج إلى استبداله أو تقديم قسيمة ائتمانية بعد السنة الأولى من تاريخ الشراء، فسيتعين على العميل دفع 20% من قيمة المنتج بالإضافة إلى رسوم الخدمة لإصلاح المنتج المذكورة أعلاه.
  5. في حالة الاستبدال بموجب 2أ و2ب، سيتم إلغاء ضمان إي بعد إصدار الاستبدال/ قسيمة الائتمان.
  6. تغطي هذه الخطة منتجكم داخل الإمارات العربية المتحدة وخارجها.
  7. في حالة المطالبات داخل الإمارات العربية المتحدة، سيُطلب من العملاء زيارة أقرب متجر إي سيتي مع الفاتورة الأصلية.
  8. في حالة المطالبات خارج الإمارات العربية المتحدة، سيُطلب من العملاء زيارة مركز الخدمة المعتمد للعلامة التجارية في بلدهم الأصلي. سيُطلب من العميل مشاركة تقرير التشخيص لمركز الخدمة المعتمد، وسعر الإصلاح ونموذج الإعلان مع شركة إي سيتي وإرسال بريد إلكتروني إلى support@ecityuae.ae أو من خلال تطبيق واتساب فيى الرقم: 971543097466+.
  9. ستقوم شركة إي سيتي بمراجعة المنتج وإذا تبين أنه مؤهل للمطالبة بموجب خطة الحماية من الأضرار العرضية، فسيتم إعادة مبلغ الإصلاح إلى العميل بعد خصم رسوم الخدمة - راجع النقطة 1. في حالة الإصلاح الذي يتجاوز التكلفة الاقتصادية، سيتم إعادة قيمة المنتج المشتراة إلى العميل بعد خصم رسوم الخدمة والاستهلاك - راجع النقاط 1 و2أ و2ب و3.
  10. يجب على العميل تقديم إقرار لسبب الضرر. وذلك للتحقق مما إذا كانت الوحدة مؤهلة للحصول على حماية من الأضرار العرضية.
  11. سيتم اتخاذ القرار وفقا لتقرير التشخيص الذي تم مشاركته من مركز الخدمة المعتمد وسبب الضرر الذي ذكره العميل في نموذج الإقرار.
  12. القرار النهائي بشأن تأهل الوحدة لخطة الحماية من الأضرار العرضية سيكون وفقا لتقدير إي سيتي.
  13. يجب على العميل إجراء نسخة احتياطية للبيانات قبل تقديم الجهاز المتعلق بتخزين البيانات.
  14. سيتم إصلاح الوحدة في غضون أربعة عشر يوم عمل كحد أقصى (وفقا لتوافر قطع الغيار)
  15. يجب إلغاء تنشيط "تحديد موقع أيفون" من الجهاز حسب الاقتضاء لإكمال أعمال الإصلاح في غضون أربعة عشر يوم عمل (وفقا لتوافر قطع الغيار)
  16. في حالة شحن الوحدة إلى الإمارات العربية المتحدة للمطالبة بالضرر العرضي/الضمان الممتد، يجب أن يتحمل العميل رسوم الشحن من بلد العميل الأصلي إلى الإمارات العربية المتحدة.
  17. يجب الإقرار عن الضرر المادي والسائل في غضون 3 أيام عمل من حدوث هذا الحدث.
  18. لا يمكن نقل ضمان إي سيتي إلى مالك آخر. سيكون دائما مع المالك الأول الذي اشتراه.
  19. تفاصيل الاتصال الخاصة بالعميل، أي الاسم ورقم الاتصال وعنوان البريد الإلكتروني إلزامية على الفاتورة للحصول على المطالبات.